Wysokie standardy w terminalu LNG

Nowoczesne zbiorniki na LNG i systemy monitorujące transport gazu na światowym poziomie - terminal w Świnoujściu spełnia najwyższe wymogi bezpieczeństwa.
Przy magazynowaniu LNG stosuje się najbardziej zaawansowane techniki zapewniające największe bezpieczeństwo.

Przy transporcie gazu z metanowca i magazynowaniu LNG w Świnoujściu zostaną zastosowane najbardziej zaawansowane techniki i rygorystyczne procedury. Wpływające do portu statki z gazem będą obracane na specjalnej platformie, by ustawić je dziobem do wyjścia. Po zajęciu takiej pozycji metanowiec zostanie dopięty do systemu przesyłającego płynny gaz. Stanowisko dla statków jest wyposażane w najnowocześniejsze urządzenia nawigacyjne i cumownicze. Rozładowywanie metanowców ma odbywać się najczęściej w dzień, w porcie będzie czuwało co najmniej trzy czwarte obsady.

LNG trafi do dwóch kriogenicznych zbiorników, w których utrzymywana jest temperatura -162⁰C. Ich konstrukcja przypomina termos usadowiony na solidnych fundamentach. Są to nowoczesne zbiorniki zbudowane w technologii full containment („zbiornik w zbiorniku”). To sprawdzona technologia, stosowana z powodzeniem w takich terminalach, jak w Barcelonie, w belgijskim Zeebrugge, czy w Bostonie. Jak pokazuje doświadczenie, sprawują się bez zarzutu.

Część wewnętrzna zbiornika full containment wykonana jest ze stali niklowej, która nie zmienia swoich właściwości w niskich temperaturach i jest odporna na pękanie. Warstwa izolacyjna składa się m.in. z perlitu, czyli szkła wulkanicznego (jego pęcherzykowata struktura działa jak mikrotermos), a część zewnętrzna – ze specjalnie wzmacnianego betonu.

Terminal posiada najbardziej wymagające certyfikaty, stosowane w europejskich portach regazyfikujących LNG. Certyfikat „Zintegrowanego systemu zarządzania” potwierdza, że budowa terminalu jest realizowana według najwyższych standardów jakościowych, w harmonii z otoczeniem oraz zgodnie z wszystkimi wymogami prawa w zakresie ochrony środowiska.